Rozdzaił ten jest próbą przedstawienia ogólnych informacji na temat niektórych czynników wpływających na ranking w poniższych wyszukiwarkach i katalogach.
ALTAVISTA (http://www.altavista.com)
Wyszukiwanie wspierane jest przez katalogi internetowe Open Directory oraz LookSmart. Czynnikiem decydującym o kolejności wyświetlania jest obecność słowa lub frazy w tytule, znacznikach meta description i keywords oraz pierwszych kilku linijkach dokumentu. AltaVista wyróżnia w rankingu pierwsze strony serwisu (o najkrótszym adresie), zwłaszcza przy wyszukiwaniu pojedynczych słów. Premiowane są te strony główne serwisów, do których prowadzi duża liczba odnośników z innych serwisów internetowych. Nie indeksuje: stron do rejestrowania, XML, Appletow Java, komentarzy, plików PDF. Słowa kluczowe powinny się znajdować jak najwyżej w kodzie html. Prędkość ładowania jest istotna. Indeksowane są tylko dwa pierwsze wystąpienia słowa kluczowego (najlepiej użyć w TITLE i na górze strony), szukane są one również w tagach <H>. Preferowana długość strony to 600-900 słów. Tytuł jest ważny, najlepiej jeśli jest unikalny w ramach serwisu i należy w nim umieścić najważniejsze słowa kluczowe. Znaczniki meta mają niewielki wpływ na ranking, ale na wszelki wypadek lepiej jest ich użyć. Wyszukiwarka „lubi”: mało frekwencyjne słowa, dobrą nawigację po serwisie, czysty HTML, brak zepsutych linków, słowa kluczowe jako linki wewnętrzne, słowa kluczowe jako nazwy plików. Jako spam traktuje: powtórzenia tych samych lub podobnych słów kluczowych, stosowanie słów kluczowych niewystępujących w dokumencie, meta refresh poniżej 30 sekund, niewidoczny lub mikroskopijny tekst, zgłaszanie stron o tej samej treści, ale różnych adresach url.
EXCITE (http://www.excite.com)
Korzysta z LookSmart własnego katalogu aktualnych informacji i multimediów. Za istotne uznaje: tytuł strony, zawartość Tagów keywords i description, częstotliwość występowania poszukiwanego słowa lub frazy w tekście dokumentu.
O miejscu w rankingu decydują również takie czynniki jak: ilość odnośników z innych stron internetowych, obecność w katalogach stron: Excite, LookSmart, Open Directory.
Strona zawierająca tylko kilka słów, w tym słowo kluczowe będzie dużo wyżej notowana niż dłuższy dokument. (nie można jednak z tym przesadzać bo strona będzie nieczytelna).
HOT BOT (http://www.hotbot.com)
Katalogi stron pochodzą z Open Directory. W większości przypadków na pierwszej stronie wyświetlane są rezultaty z serwisu Direct Hit, następne pochodzą z wyszukiwarki Inktomi. Direct Hit sprawdza, które strony z wyników wyszukiwania są oglądane najczęściej i najdłużej .W ten sposób znajdowane są najbardziej popularne strony. Jest to pierwsze 10 wyników.
Nie indeksuje: ramek, stron zakładających obowiązkowe cookie, url ze specjalnymi znakami. Nie „lubi” wolnych stron może to spowodować wyrzucenie strony z indeksu
Ranking ustalany jest na podstawie treści i częstotliwości słów kluczowych. Preferuje strony 100 - 250 słów. Tytuł jest najważniejszą częścią, tu powinny znaleźć się najważniejsze słowa kluczowe, nie powinien on przekraczać 100 znaków. Znaczniki meta są bardzo ważne: description powinien mieć około 150 znaków, keywords – około 75 znaków.
Toleruje około 3-7% słów kluczowych w stos. do całkowitej treści, najważniejsze powinny się znaleźć w adresie i tytule strony. Warto ich również używać w nazwach odnośników i plików. Jako spam traktuje: często powtórzone słowa kluczowe, meta refresh, nadmierne powtarzanie treści - podobne lub nieomal identyczne strony, niewidoczny tekst, niepowiązane ze sobą słowa kluczowe
Yahoo! (http://www.yahoo.pl)
Od czerwca 2000 rezultaty wyszukiwania uzupełniane są przez serwis wyszukiwawczy Google. Wyniki wyszukiwania pojawiają się w kolejności: kategorie Yahoo, strony www, strony zaindeksowane przez wyszukiwarkę Google, wiadomości z serwisu Yahoo!, informacje ze sklepów Yahoo! Kolejność wyświetlania zależy również od następujących czynników:
Multiple search term matches - strony, kategorie i dokumenty z większą liczbą znalezionych słów kluczowych są notowane wyżej niż te, w których poszukiwane słowa występują tylko raz.
Usytuowania słów kluczowych - strony, w których poszukiwane słowa zostały znalezione w tytule dokumentu są wyżej notowane niż strony posiadające słowa kluczowe w komentarzu, treści dokumentu lub adresie.
Hierarchia kategorii - znalezione kategorie stron, które znajdują się wysoko w „hierarchii Yahoo!” są wyżej notowane niż kategorie bardziej zagłębione.
Długie ładowanie strony może spowodować wyrzucenie z indeksu.
Zawartość strony jest istotna, decyzja należy do edytora kategorii, ważne jest również odpowiednie przypisanie strony do kategorii.
Tytuł strony i metaznaczniki wpływają na ranking. Ilość odnośników do witryny jest również istotna. Katalog korzysta tutaj z Google link popularity.
DMOZ (www.dmoz.org)
Jest to katalog. Ocena i co za tym idzie ranking strony zależy od redaktora kategorii.
Tytuł jest niezbyt istotny, ale pomocny. Wykorzystuje Google link popularity. Lubi odpowiednio dobrana kategorię, właściwe słowa kluczowe i opis. Prędkość ładowania również jest istotna
YANDEX (www.yandex.pl)
Indeksuje wszystkie strony www - zarówno statyczne jak i te, których zawartość jest generowana dynamicznie z bazy danych. Wykrywa duplikaty stron, które są usuwane z indeksu, ale mogą być pokazywane w rezultatach wyszukiwania. Kopie na innych serwerach (mirrory), zapętlone odnośniki, skrypty z taką samą zawartością są wykrywane i mogą być usuwane z indeksu.
Copyright © 2008-2010 EPrace oraz autorzy prac.