www.eprace.edu.pl » pozycjonowanie-stron-www » Techniki pozycjonowania – projektowanie stron przyjaznych wyszukiwarkom i katalogom » Porównanie specyfikacji trzech najpopularniejszych polskich wyszukiwarek

Porównanie specyfikacji trzech najpopularniejszych polskich wyszukiwarek

Tabela 12. Specyfikacja trzech najpopularniejszych polskich wyszukiwarek

ELEMENT

STRONY WWW

SPECYFIKACJA DZIAŁANIA SILNIKÓW I WYSZUKIWAREK
GOOGLE WP - NETSPRINT ONET - INKTOMI
TYP DOKUMENTU I ZAWARTOŚĆ <HEAD>
Deklaracja dokumentu Najlepiej podać – na pewno nie zaszkodzi;)

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">

Tytuł Powinno się umieścić słowa kluczowe. Max. 90 znaków. Widoczne w opisie – max. 70 znaków. Bardzo ważny, zaraz po adresie. Do 110 znaków, tyle też jest widoczne. Bardzo, bardzo, bardzo ważny. Max. 95 znaków i tyle widoczne w opisie. Słowa kluczowe!
META Description Praktycznie bez znaczenia, ale nie jest lubiany spam w tych tagach. Keywords – kilka. Najlepiej krótkie, a treściwe. Ważne (mniej niż keywords) -ważne, ale mniej niż w netsprincie. 150 znaków.
META Keywords
Bardzo ważne Ważne, ale mniej niż w netsprincie, 75 znaków.
NAME=ROBOTS Informacje dla robotów nie wpływają na ranking
NAME="author" Nieistotny
NAME= "reply-to" Nieistotny
NAME="Language" Nie istotne, ale należy umieścić
META Refresh Poniżej 30 sekund traktowane jest jako spam Może być podobnie jak w Google Może być podobnie jak w Google
MAME=

revisit-after”

Ignorowane przez roboty wyszukiwarek – nie ma możliwości ustalenia kolejnych odwiedzin strony. Ten tag jest bezużyteczny, nie należy go zamieszczać.
ZAWARTOŚĆ STRONY - <BODY>
Długość tekstu 50 – 600 słów. - 100 – 250 słów. Preferuje mniejsze strony. Maksymalna norma to 300 słów.
Nagłówki <H> Ważne, <h1> powinien wystąpić jeden raz z najważniejszymi słowami kluczowymi (na początku ale nie pierwszy), w dalszej kolejności <h2>, <h3>... Używamy oczywiście odpowiednich stylów CSS. Pomocne. Słowa kluczowe, które się w nich znajdują mają pewną, ale niezbyt dużą wartość. Nie umieszczać na samym początku <body>. Istotne
Opisywanie zdjęć – „ALT” Mało ważne. Maksymalnie 7 słów. Niewielkie znaczenie. Niewielkie znaczenie.
Komentarze Ignoruje Ignoruje Ignoruje
Słowa kluczowe Liczą się słowa zawarte w treści. (Blisko url’a?). Lubi słowa kluczowe blisko siebie i na początku zdań. U „góry” kodu. Liczą się tylko dwa pierwsze wystąpienia danego słowa Możliwość dużego nasycenia słowami kluczowymi Można „naszpikować” stronę słowami kluczowymi. Powinna być wysoka częstotliwość słów kluczowych.
Znacznik <b> <i> <u> Zwraca małą uwagę na <b> - należy tam umieścić słowa kluczowe. Nie należy umieszczać na samym początku strony Warto użyć
Linki wewnątrz serwisu Powinny zawierać słowa kluczowe strony, do której prowadzą. Tytuły w linkach nie mają znaczenia. Nie powinno być zepsutych linków. Jak najwięcej powinno prowadzić do strony głównej, powinny zawierać „anchor text”. Jak najwięcej powinno prowadzić do strony głównej, powinny zawierać „anchor text”.
Mapa witryny Ułatwia robotom dostęp do całego serwisu
Zawartość strony Niezwykle istotna – Googlebot nie patrzy na meta. Analizuje więc treść pod kątem słów kluczowych i fraz.

Jak największy stosunek treści do kodu. Max. 3-7 % słow kluczowych (w stosunku Do całkowitej treści).

Słowa w treści strony są punktowane w dalszej kolejności. 3-7% słów kluczowych.
CZYNNIKI ZEWNĘTRZNE
Polskie znaki Rozróżniane
Wielkość liter Bez znaczenia
Obecność w katalogu DMOZ Katalog WP – to jeden z 3 czynników (oprócz netsprint i klikohitu.) OKO – Ogólnopolski Katalog Onetu
Adres strony głównej Podobno kilka procent pozycjonowania. Bardzo ważny czynnik (najważniejszy? – kilkanaście procent?) jeśli w adresie występuje słowo kluczowe. Ważne są tu słowa kluczowe.
Adres podstrony Istotny Bardzo istotne jest występowanie słów kluczowych. Warto użyć tu słów kluczowych.
Odległość podstrony od strony głównej Maksymalnie 2 kliknięcia od strony głównej. Im bliżej tym robot łatwiej znajdzie podstronę. Im bliżej tym lepiej. Najlepiej max. 2 kliknięca. Im bliżej tym lepiej. Najlepiej max. 2 kliknięca.
Page Rank Bardzo ważny, choć jego rola ostatnio nieco zmalała. Waga linków zależy od popularności stron linkujących. Mniejsze znaczenie (WP korzysta też z Google) W niewielkim stopniu?
KlikoHot, DirectHit – odwiedzalność i czas pozostawania na stronie ? Prawie na pewno nie. Wykorzystywany przy najpopularniejszych słowach. Nie?
Prędkość ładowania Istotna. Jeśli strona zbyt długo się ładuje to może być problem z dodaniem do katalogu. Jeśli jest niedostępna to robot ją pominie. Jeśli strona zbyt długo się ładuje to może być problem z dodaniem do katalogu. Jeśli jest niedostępna to robot ją pominie. Jeśli strona zbyt długo się ładuje to może być problem z dodaniem do katalogu. Jeśli jest niedostępna to robot ją pominie.
Linki zewnętrzne Budują Page Rank, najlepiej jeśli są nazwane słowami kluczowymi. Bardzo ważne – patrz PR. - -

Źródło opracowanie własne



komentarze

Copyright © 2008-2010 EPrace oraz autorzy prac.