www.eprace.edu.pl » pozycjonowanie-stron-www » Techniki pozycjonowania – projektowanie stron przyjaznych wyszukiwarkom i katalogom » Najczęściej popełniane błędy

Najczęściej popełniane błędy

Niniejsza praca związana jest z tym, jakie działanie należy przedsięwziąć, aby witryna znalazła się na wysokich miejscach w wynikach wyszukiwania. Warto jednak również przedstawić najczęściej popełniane błędy. Będzie to szczególnie pomocne podczas analizowania już istniejących witryn i pomoże podjąć decyzję o tym co koniecznie trzeba poprawić aby uzyskać wysoką pozycję rankingową.

Oto kilka najczęściej popełnianych przez webmasterów błędów:

Próba pozycjonowania pojedynczej strony na zbyt wiele słów kluczowych

Jeśli strona pozycjonowana jest na kilkanaście lub więcej słów, ich zagęszczenie dla danej strony jest niskie, co powoduje że poszczególne słowa na stronie mają mniejsze znaczenie. Odbija się to na pozycji rankingowej. Przykładem klasycznego błędu jest umieszczenie w tagu tytułowym kilkunastu słów kluczowych. Pomijając już fakt, iż taki tytuł będzie zbyt długi to waga słów kluczowych będzie niska, a roboty internetowe bardzo niechętnie „patrzą” na tytuły składające się wyłącznie z listy słów kluczowych.

Wskazówka do poprawy błędu: jak zostało to przedstawione w tym rozdziale pojedynczą stronę powinno się pozycjonować na 1-5 głównych słów (fraz) kluczowych i ewentualnie 3-5 dodatkowych. Jeśli z analizy danej strony wynika, że dotyczy ona tematu, z którym związanych jest zbyt wiele słów kluczowych to należy rozważyć stworzenie na przykład 2 stron zamiast jednej. Można także z części znikomo popularnych słów zrezygnować. Nie należy również na jednej stronie powtarzać danego słowa zbyt wiele razy (kilkanaście można przyjąć za górną granicę, a gęstość słów kluczowych nie powinna przekraczać 7-9%).

Identyczne metatagi i tytuły na wszystkich stronach witryny

Często zdarza się, iż webmasterzy, korzystając z szablonów stron pozostawiają niezmienione metatagi KETWORDS oraz DESCRIPTION, a co gorsza tytuły. Jak zostało to przedstawione we wcześniejszych częściach pracy tytuł jest jednym z najważniejszych składników strony wpływających na ranking strony w wyszukiwarce. Dlatego (podobnie jak metaznaczniki) powinien być unikalny dla każdej strony i precyzyjnie przygotowany.

W takim wypadku tracona jest możliwość umieszczenia w tych znacznikach unikalnych słów kluczowych dla danej strony. Jest to bardzo często spotykany, poważny błąd.

Wskazówka do poprawy błędu: metatagi KEYWORDS, DESCRIPTION oraz przede wszystkim tytuły powinny być starannie przygotowane dla każdej pozycjonowanej strony. Przed zamieszczeniem strony na serwerze należy zawsze sprawdzić, czy omawiane fragmenty zostały przygotowane i czy czasem np. tytuł nie jest zdaniem w rodzaju „Tytuł nowej strony – program Abc”.

Stosowanie ramek

Ramki nie są „lubiane” przez wyszukiwarki i strony, na których są stosowane zdobywają zwykle niższy ranking.

Wskazówka do poprawy błędu: Nie stosować ramek, a jeśli już z jakichś powodów muszą być wykorzystane to należy w tagu „NOFRAMES” umieścić tekstową wersję strony głównej i zoptymalizować ją pod kątem wyszukiwarek, tak jak każdą inną stronę.

Stosowanie dużej ilości tekstu w formie grafiki

Pozycjonując stronę należy zawsze pamiętać, że tylko tekst zwykły tekst wypływa na ranking, tekst graficzny mimo, iż atrakcyjnie wygląda i przyciąga uwagę nie poprawi rankingu.

Wskazówka do poprawy błędu: Nie należy oczywiście rezygnować z tekstu graficznego, lecz należy umieścić jego odpowiedniki w postaci normalnego tekstu. Warto również zastosować bardziej złożone metody łączenia tekstu z grafiką przy wykorzystaniu kaskadowych arkuszy stylów (CSS).

Źle dobrane słowa kluczowe

Sposób dobierania słów kluczowych został opisany we wcześniejszej części rozdziału.

Wskazówka do poprawy błędu: Zły dobór słów kluczowych wiąże się również z pozycjonowaniem strony na zbyt niszowe słowa. Należy zawsze dobierać słowa kluczowe tak, aby pokrywały się one w miarę możliwości z tymi, poprzez które internauci będą szukać danej strony.

Zły schemat nawigacji

Często zdarza się, iż na stronie znajdują się odnośniki wyłącznie w postaci JavaScript’u lub grafiki flash’owej. Nie wszystkie roboty internetowe potrafią za takimi łączami podążać. Przykładowo Google potrafi odczytać tylko niektóre łącza flash’owe.

Wskazówka do poprawy błędu: Nie należy definitywnie rezygnować z tego typu łączy (mogłaby to być kosztowana przebudowa strony). Należy jednak zawsze umieścić tekstowe odpowiedniki tych łączy.

Umieszczanie strony powitalnej z wyborem języka

Strona główna jest zwykle tą, na pozycjonowaniu której zależy nam najbardziej. Nie jest dobrym pomysłem umieszczanie na niej informacji o wyborze języka. Faktyczna strona główna znajduje się wtedy o jeden poziom niżej, co również niekorzystnie wpływa na ranking.

Wskazówka do poprawy błędu: Zdecydowanie należy zrezygnować ze strony powitalnej i w widocznym miejscu na stronie głównej umieścić linki umożliwiające zmianę języka. Linki powinny być tekstowe, opatrzone flagami państwowymi.



komentarze

Copyright © 2008-2010 EPrace oraz autorzy prac.